Projektowanie Logo

Logo jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Odgrywa ono ogromną rolę w budowaniu wizerunku marki, wyróżnia firmę wśród konkurencji oraz pokazuje charakter przedsiębiorstwa. Warto poświęcić tej kwestii należytą uwagę. Tworzenie logo firmy, które będzie oryginalne i zapadnie w pamięć nie jest tak prostym zadaniem.

Jakie powinno być dobre logo?

Mamy 15 lat doświadczenia w projektowaniu!

Forma graficzna identyfikująca markę powinna być prostotą, co jednak nie oznacza, że proste jest samo projektowanie.. Istotną kwestią jest jasność przekazu, który sprawi, że logo będzie zrozumiałe oraz jednoznacznie kojarzyło się z daną marką. Jego główną rolą jest zapaść w pamięć odbiorców. Podejmując się zadania, jakim jest tworzenie logo firmy nie należy jednak zamykać się w schematach. Profesjonalny grafik powinien skupić się na wyrażeniu misji filozofii marki. Logo musi być zaprojektowanie w taki sposób, aby za 10 lat wciąż sprawdzało się na rynku. Projektowanie logo firmy najbezpieczniej jest zatem zlecić specjalistom, którzy zadbają również o to, by nasz znak prezentował się doskonale również w wersji czarno-białej.

Z czego składa się logo?

Elementy tworzące Twój brand

Pojęcia, które są często ze sobą mylone to „logo” oraz „logotyp”. Wbrew panującej powszechnie opinii określenia te nie są synonimami. Każdy, kogo interesuje projektowanie logo firmy powinien zapoznać się z prawidłową terminologią. Do elementów logo należy sygnet, który jest znakiem graficznym – jego zadaniem jest wzbudzić jednoznaczne skojarzenie z daną marką. Logotyp natomiast to nazwa firmy przedstawiona w sposób graficzny. Trzeba zadbać o to, aby wielkość i rodzaj czcionki komponował się z sygnetem.

Logo nie musi składać się z obu elementów. Często możemy spotkać sam sygnet lub sam logotyp. Dodatkową opcją jest wprowadzenie tak zwanego tagline, czyli krótkiego sloganu reklamowego, który uzupełnia wizerunek marki.