Identyfikacja wizualna firm

Projektowanie i tworzenie logo firmy

Logo jest jednym z najważniejszych elementów identyfikacji wizualnej firmy. Odgrywa ono ogromną rolę w budowaniu wizerunku marki, wyróżnia firmę wśród konkurencji oraz pokazuje charakter przedsiębiorstwa. Warto poświęcić tej kwestii należytą uwagę, gdyż tworzenie logo firmy, które będzie oryginalne i zapadnie w pamięć nie jest tak prostym zadaniem, jak mogłoby się wydawać.

 

Jakie powinno być dobre logo?

 

Forma graficzna identyfikująca markę powinna przede wszystkim charakteryzować się prostotą, co jednak nie oznacza, że proste jest samo projektowanie logo firmy. Istotną kwestią jest jasność przekazu, który sprawi, że logo będzie zrozumiałe oraz jednoznacznie kojarzyło się z daną marką – w końcu jego główną rolą jest zapaść w pamięć odbiorców. Podejmując się zadania, jakim jest tworzenie logo firmy nie należy jednak zamykać się w schematach. Profesjonalny grafik powinien skupić się na wyrażeniu misji filozofii marki, a także pamiętać o ponadczasowości znaku – logo musi być zaprojektowanie w taki sposób, aby za 10 lat wciąż sprawdzało się na rynku. Projektowanie logo firmy najbezpieczniej jest zatem zlecić specjalistom, którzy zadbają również o to, by nasz znak prezentował się doskonale również w wersji czarno-białej.

 

Z czego składa się logo?

 

Pojęcia, które są często ze sobą mylone to „logo” oraz „logotyp”. Wbrew panującej powszechnie opinii określenia te nie są synonimami. Każdy, kogo interesuje projektowanie logo firmy powinien zapoznać się z prawidłową terminologią. Do elementów logo należy sygnet, który jest znakiem graficznym – jego zadaniem jest wzbudzić jednoznaczne skojarzenie z daną marką. Logotyp natomiast to nazwa firmy przedstawiona w sposób graficzny. Trzeba zadbać o to, aby wielkość i rodzaj czcionki komponował się z sygnetem.

Logo nie musi składać się z obu elementów. Często możemy spotkać sam sygnet lub sam logotyp. Dodatkową opcją jest wprowadzenie tak zwanego tagline, czyli krótkiego sloganu reklamowego, który uzupełnia wizerunek marki.

 

Czym jest Księga Znaku i po co ją tworzyć?

 

Przy tym niełatwym zadaniu, jakim jest tworzenie logo firmy warto zadbać o powstanie Księgi Znaku. Jest to zbiór zasad, według których powinno się używać logo. Zawiera on dokładny opis budowy logo, wybranej kolorystyki czy przykłady poprawnego stosowania. Księga Znaku znacznie ułatwia pracę z identyfikacją wizualną marki i daje pewność, że wszystkie projekty, które powstaną w przyszłości będą spójne.

Wypełnij poniższy formularz